პროექტის გეგმა
პროექტის
სახელწოდება:
|
,,კროსვორდები“
|
პროექტის
მთავარი
იდეა
(თემა)
1-2 წინადადებით:
|
სახელმძღვანელოში მოცემული ინფორმაციის დამახსოვრება, მოცემული თემების
გაღრმავებული ცოდნის შეძენა და ამ ინფორმაციის პრაქტიკაში გამოყენება. კერძოდ, ინფორმაციის
დამუშავება და გადატანა კროსვორდებში.
|
პროექტის
აქტუალობა:
|
მეშვიდე კლასში ისწავლება მსოფლიო ისტორიის მნიშვნელოვანი საკითხები,
რომელიც მოიცავს დიდ ინფორმაციას,რაც მოსწავლეებისათვის რთულად დასასწავლია და ინტერესიც
ნაკლებია. ვფიქრობ, ეს პროექტი განწყობას შეუცვლის მოსწავლეებს და ინტერესს აუმაღლებს,
დაეხმარება ინფორმაციის დამახსოვრებაში და სახალისოდ ამ იფორმაციის საკუთარ ნამუშევრების(კროსვორდები,
ნახატები, ილუსტრაციები) შექმნაში, რომელსაც კლასს წარუდგენენ პრეზენტაციის სახით.
|
პროექტის
მიზნები:
|
შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა
●
შემოქმედებითი იდეების
პრაქტიკული გამოცდა ინოვაციურ სფეროში, მასში ეფექტური და რეალური წვლილის შესატანად.
კომუნიკაცია და თანამშრომლობა
●
იდეებისა და აზრის
ნათლად და ეფექტურად გამოხატვა წერილობითი თუ სიტყვიერი ფორმით;
●
საერთო მიზნების
მისაღწევად საჭირო კომპრომისისთვის მზადყოფნისა და მოქნილობის დემონსტრირება;
● პასუხისმგებლობების გაზიარება მუშაობის პროცესში.
საინფორმაციო წიგნიერება
● ინფორმაციის ეფექტურად და ეფექტიანად მოპოვება,
კრიტიკული და კომპეტენტური შეფასება, ინფორმაციის ზუსტად და შემოქმედებითად გამოყენება
მოცემულ საკითხთან თუ პრობლემასთან დაკავშირებით;
● ინფორმაციაზე
წვდომისა და მისი გამოყენების ეთიკური და სამართლებრივი საკითხების საფუძვლიანი
ცოდნა.
ისტ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
ისტ.VII.3. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და
შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში არსებული სახელმწიფოს მმართველობის
ფორმები.
ისტ. VII 4. მოსწავლეს
შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე ქვეყნის ისტორიაში.
|
მონაწილეთა
ასაკი:
|
VIIკლ
|
ვადები/ხანგრძლივობა:
|
1 თვე
|
მოსალოდნელი
შედეგები/პროდუქტები,
რაც
შეიძლება
შეიქმნას:
|
სლაიდები, კროსვორდები წიგნებად, ელოქტრონული წუგნი
|
პროექტისათვის
საჭირო
ძირითადი
რესურსები:
|
სახელმძღვანელო, ილუსტრაციები, ფორმატები, ფერადი ფურცლები, თაბახის
ფურცლები,მარკერები,რუკები, კალამი,ფანქარი,ინტერნეტ-საიტები
|
პროექტის
მსვლელობა
(ძირითადი
აქტივობები):
|
·
პროექტის განხოციელების საჭიროების გაცნობა და დაინტერესება
მოსწავლეებისათვის. პროქტის მიზნის და მოსალოდნელი
შედეგების გაცნობა კლასისთვის
·
ჯგუფების შექმნა კლასთან შეთანხმებით და თითოეული
ჯგუფისთვის კენჭისყრით თემების განაწილება
·
მოსალოდნელი სირთულეების გამოკვეთა მოსწავლეების მიერ
და მასწავლებლის რჩევები
·
საჭირო რესურსების მოძიება(სკოლას მიმართვა) და გადანაწილება
ჯგუფებში
·
შეფასების კრიტერიუმების შექმნა და მოსწავლეებისთვის
შეფსების სქემების გაცნობა(თვითშეფასების,ურთიერთშეფასების,ჯგუფური მუშაობის, პრეზენტაციის და მათ მიერ შექმნილი რესურსის-კროსვორდების
წიგნის შეფასების სქემები)
·
პერიოდული კონსულტაციები მასწვლებლის მიერ მითითებელი მუშაობის სწორად წარმართვისათვის
1)
თემის გაგება და გააზრება, გამეორება. (ტესტი)
2) კროვორდის სტრუსტურის გაცნობა მასწვლებლის
მიერ რაიმე ტექსტის მაგალითზე სახელმძღვანელოდან
3) კროსვორდების კითხვების და პასუხების
შედგენა და მასწავლებლის რჩევები ამ მიმართულებით(მაგ: კითხვა ისეთი უნდა იყოს, რომ
კონკრეტულ პასუხს მოითხოვდეს ან უნდა იყოს სწორად დასმული და ლოგიკურად გამართული
კითხვები)
4) სამუშაო პროცესის
შეფასება პერიოდულად- მონიტორინგი (როგორია თვითოეული წევრის ჩართულობა და ინტერესი)
5) პროექტის შემაჯამებელი
გაკვეთილი: ნამუშევრების პრეზენტაცია და შეფასება
|
პროექტის
ხელმძღვანელი
(მასწავლებელი):
|
თეა ნოზაძე
|
ხელმძღვანელის
ელ.ფოსტა:
|
nozadze.tea1976@gmail.com
|
პროექტის
ვებგვერდი/ბლოგი:
|
ჯგუფური
მუშაობის რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ძალიან
კარგი
10
|
საშუალოზე
მაღალი 9-8
|
საშუალო
7-6
|
დაბალი
5-1
|
ჯგუფის
მიერ სამუშაოს მიზნის გააზრება
|
ჯგუფმა
სამუშაო მიზანი კარგად გააცნობიერა
|
ჯგუფმა
სამუშაო მიზანი გააცნობიერა
|
ჯგუფმა
სამუშაო მიზანი ნაწილობრივ გააცნობიერა
|
ჯგუფმა
სამუშაო მიზანი კარგად ვერ გააცნობიერა
|
ჯგუფის
მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო
კარგად ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები სწორად და თანაბრად
გადანაწილდა
|
სამუშაო
ორგანიზებული იყო, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო
ნაწილობრივ იყო ორგანიზებული, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არათანაბრად
გადანაწილდა
|
სამუშაო
არ იყო ორგანიზებული, ჯგუფის წევრებს შორის ფუნქციები არ გადანაწილებულა
|
ურთიერთქმედებისა
და აზრთა გაზიარების უნარი
|
გააჩნიათ
საუკეთესო ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
საკმარისად
გააჩნიათ ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
ნაწილობრივ
გააჩნიათ ურთიერთქმედებისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
არ
გააჩნიათ მოსმენისა და აზრთა გაზიარების უნარი
|
დროის
ლიმიტი
|
საუკეთესოდ
იცავენ დროის ლიმიტს
|
საკმარისად
იცავენ დროის ლიმიტს
|
უჭირთ
დროის ლიმიტის დაცვა
|
ვერ
იცავენ დროის ლიმიტს
|
თანამშრომლობა
|
ჯგუფის
ყველა წევრი იყო აქტიური და სამუშაო ნაყოფიერი, ჯგუფის წევრებს შორის იყო
პოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობები
|
ჯგუფის
თითქმის ყველა წევრი იყო აქტიური და სამუშაო ნაყოფიერი, ჯგუფის წევრებს
შორის ძირითადადპოზიტიური და საქმიანი ურთიერთობები იყო
|
მხოლოდ
ერთიორი მოსწავლე აქტიურობდა, ჯგუფის აქტიურ წევრებსა და პასიურ წევრებსშორის
ზოგჯერ ურთიერთობები იძაბებოდა
|
ჯგუფის
წევრები არ აქტიურობდნენ, ჯგუფის წევრებს შორის არ შეინიშნებოდა თანამშრომლობითი
გარემო
|
შესადგენი მექნება
თემის შესაბამისი ტესტები ცოდნის შემოწმებისათვის
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
1
|
პრეზენტაცია
პასუხობს სათაურს
|
1
|
2
|
ფლობს
აუდიტორიას
|
1
|
3
|
თემა არ
სცილდება შინაარსის ფარგლებს
|
1
|
4
|
სწორად
აღწერს ნამუშევარის სტრუქტურას
|
1
|
5
|
ვიზუალური
მხარე
|
2
|
6
|
აფასებს
საკუთარი ნამუშევარის აქტუალობას და მნივნელობას,ორიგინალობას
|
2
|
7
|
თვალსაჩინოებას
იყენებს მიზნობრივად
|
1
|
8
|
იცავს
დროის ლიმიტს
|
1
|
თვითშეფასება
კითხვა
|
1
|
2
|
3
|
მოიძიე თუ არა საჭირო ინფორმაცია
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
სრულად
|
რამდენად შესაბამისია თემასთან მოძიებული ინფორმაცია?
|
არ არის
|
ნაწილობრივ არის
|
სრულად არის
|
იზიარებ თუ არა ჯგუფის წევრების აზრს?
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
სრულად ვიზიარებ
|
არის თუ არა შენთვის საინტერესო სამუშაო პროცესი?
|
არ არის საინტერესო
|
ნაწილობრივ საინტერესოა
|
ძალიან საინტერესოა
|
ურთიერთშეფასება
ვაფასებ ------------------------------------- ჯგუფის წევრს
-------------------------------------------
კითხვა
|
1
|
2
|
3
|
ასრულებს თუ არა ჯფუფის მიერ მისთვის განაწილებულ
სამუშაოს?
|
არა
|
ნაწილობრივ/უხარისხოდ
|
კარგად ასრულებს
|
არის თუ არა მიზანმიმართული?
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
მიზანმიმართულია
|
სტაბილურია თუ არა მასთან კომუნიკაცია?
|
არა
|
ნაწილობრივ
|
სტაბილურია
|
შეუძლია თუ არა ჯგუფის ყველა წევრთან ჰარმონიული ურთიერთობა?
|
ცუდად
|
საშუალოდ
|
კარგად
|
No comments:
Post a Comment